Sinds corona is het een trend aan het werken om fulltime thuis te werken of gewoon een aantal dagen in de week. Thuiswerken heeft veel voordelen, je hoeft bijvoorbeeld niet meer te reizen, waardoor je langer uit kan slapen. Echter is het wel verstandig om een “kantoor aan huis” te hebben, want de grens tussen werk en thuis zal natuurlijk gaan vervagen. In dit artikel ga ik je een aantal tips geven hoe jij een kantoor aan huis in kunt richten!

Kies de juiste plek

Niet iedereen heeft een kantoorruimte thuis. Voordat je gaat beginnen met de inrichting is het belangrijk om een goede plek te kiezen. Kies voor een rustige ruimte waar je geen tot nauwelijks afleiding hebt. Op het moment dat je nog een thuiswerker in huis hebt, is het verstandig om niet bij elkaar te zitten. Het is namelijk ontzettend verleidend om even snel met elkaar te praten. Daarnaast raad ik je aan om een ruimte af te spreken die gebruikt wordt om te bellen, dit kan de andere thuiswerker namelijk storen.

Zorg voor goede verlichting

Voor jouw kantoor aan huis is het verstandig om te kiezen voor witte verlichting aan het plafond. Wit licht lijkt het meest op daglicht en daglicht zorgt voor een hogere productiviteit en creativiteit. Daarnaast ik het ook verstandig om te kiezen voor een ruimte die beschikt over een aantal ramen zodat je daglicht hebt. Voor de donkere dagen kun je dan het witte licht aanzetten.

Zorg voor een ergonomische werkplek

Er zijn een aantal richtlijnen die je aan kunt houden zodat je ergonomische werkplek hebt. Deze richtlijnen zorgen ervoor dat je minder snel lichamelijke klachten krijgt door de houding tijdens het werk. Je bureau moet een bepaalde hoogte hebben, je moet net over je schermen kunnen kijken en je hebt speciale bureaustoelen. Voor deze regels kun je terecht bij je werkgever. Wanneer je een eigen onderneming hebt is het aan te raden om de Arbo richtlijnen op te zoeken op internet.

Opbergboxen

Het opruimen van je kantoor is erg belangrijk en vooral als je thuis werkt. Je hoeft hiervoor geen schoonmaakmachine aan te schaffen Doe dit dan ook iedere dag, want anders zal je huis echt een rommel worden. Daarnaast raad ik je aan om te kiezen voor opbergboxen. Deze nemen nauwelijks ruimte in beslag en zo kun je al je rommel aan het einde van de werkdag makkelijk en snel opruimen.

Dit waren ze dan, drie tips waardoor jij en kantoor aan huis in kunt richten. Ga er eens mee aan de slag en kijk wat voor jou werkt.

Bekijk ook:

Lees ook:  Een aankoopmakelaar inhuren
Meggie Houben

Meggie Houben

Hallo, ik ben Meggie! In 2012 ben ik afgestudeerd van hogeschool Zuyd, waar ik de opleiding interieurdesign heb gedaan. Ik heb een passie voor het tot leven brengen van een ruimte. Of dat nu een winkelruimte, een woonkamer of een badkamer is! Daarnaast schrijf ik veel om anderen te inspireren. Dit doe ik ook online! Tijdens mijn carrière heb ik geleerd om verschillende tools in te zetten om producten en ideeën tot leven te laten komen op websites. Ik ben ook een alleenstaande moeder van 2 stoere jongens! Joeri (5) en Casper (3). Zij hebben mij geïnspireerd om op betertarief.nl de allerbeste prijsjes te zoeken voor alledaagse huis, tuin en keuken middelen, accessoires en gadgets die het leven leuker en makkelijker maken!